حمل و نقل دریایی

گروه پترو هرمز با مشارکت شرکت های کشتيرانی برتر جهانی خدمات حمل دریایی خود را با انعطاف بسيار بالا ارائه می‌دهد. سرويس‌های ما شامل انواع حمل های دريايی و ترکيبی می‌باشد.

حمل و نقل دریایی

پترو هرمز  با بهره مندی از قراردادهای رسمی همکاری و بهره گیری از کریرها (Carrier) و شرکتهای بزرگ دریایی در بیشتر کشورهای دنیا قادر است، سرویسها و مشاوره های مناسبی را جهت حمل کالاهای وارداتی یا صادراتی در بخش حمل دریایی در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد . همکاری با شرکتهای بزرگ صنعتی و بازرگانی مؤید سرویسهای مناسب پترو هرمز به مشتریان محترم میباشد.
در دنیای امروز، حمل ونقل دریایی کالا و محموله ها به دلیل استفاده از آب های بین المللی و سهم عمده در انتقال كالا های جهانی از توجه خاصی نسبت به سایر بخش های حمل و نقل بر خوردار می باشد .
حمل کالا از طریق مسیرهای دریایی در سراسر جهان
حمل محموله های سنگین و خطرناک توسط کشتی در دریای خزر
عمده ترین شیوه حمل کالا ها بصورت بین المللی، حمل دریایی می باشد این روش به واسطه حداقل هزینه و نبود نیاز به راه سازی و ایجاد خطوط راه آهن و جاده از دیر باز مورد استقبال تاجران بوده است البته هزینه زمان در این نوع حمل کالا افزایش می یابد و برای کالا های بسیار ارزشمند که حجم اندک و وزن کمی دارند روش مناسبی نیست. عمده محمولاتی که از این روش حمل استفاده می کنند به وسیله کانتینرها ی ۲۰ و ۴۰ فوتی محمولات را جابه جا می کنند البته محمولات بزرگ و حجیمی مثل گندم و برنج به وسیله ی کشتی های فله بر مخصوص حمل آن کالا (نفت توسط کشتی های نفت کش و گاز توسط کشتی های مخصوص حمل OPG) حمل می شوند. برخی از ماشین آلات با ابعادی که اصطلاحا کالای OOG یا OUT OF GAGE خطاب می شود در کانتینر معمولی جا نمی شوند در این حالت از کانتینرهای روباز و یا بقل باز OPEN TOP  و FLATRACK  استفاده می شود، در مواردی که حجم و ابعاد کالایی که قرار است بصورت دریایی حمل شود، بسیار خارج از محدوده باشد باید از کشتی های BREAK BULK  و کشتی هایی که بر روی عرشه خود فضا برای قرار دادن محموله های باری نیز دارند استفاده شود.
در دنیای امروز کالاها به دلایل مختلف به منظور کاربرد در صنایع مختلف تقسیم بندی می‌شوند. مثلا از لحاظ تغذیه‌، کالاها به دو دسته خوراکی و غیرخوراکی تقسیم می‌شوند‌، از نظر یک متخصص علم شیمی‌کالاها به سه دسته کالاهای معدنی‌، نباتی و مصنوعی تقسیم بندی می‌شوند و یا می‌توان آنها را به دو گروه کلی کالاهای مایع و جامد گروه بندی نمود. آنچه در زمینه انواع مختلف کالا‌، لازم به یادآوری است این است که هر گروه و صنفی‌، کالاها را بسته به نیاز و حرفه شغلی خود به طبقات اصلی و فرعی تقسیم کرده از آنها استفاده نموده و یا فقط آنها را حمل می‌نماید.
در دنیای حمل و نقل دریایی از آنجا که بحث جابجایی مقادیر زیادی کالا بر پایه وزن و حجم از یک نقطه به نقطه دیگر مطرح می باشد، باید کالاها را برحسب شرایط و امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل دراز مدت دریایی تقسیم بندی نمود. برای اینکه حمل و نقل دریایی توجیه اقتصادی داشته باشد‌، کشتی ها که عامل مهم دیگری پس از نوع کالاها می‌باشند‌، باید طوری ساخته شوند که بتوانند مقادیر وسیعی از یک یا چند نوع کالا را در یک یا چند انبار خود جای دهند.

در این بخش به روش های حمل و نقل دریایی اشاره می کنیم :

حمل و نقل دریایی کالا به روش ( کراس استافینگ ) Cross Stuffing
گروه پترو هرمز قادر به حمل دریایی کالا از  بنادری که امکان ارسال کالا به صورت مستقیم به ایران نمی باشد , به روش Cross Stuffing می باشد. در این روش حمل و نقل دریایی , کانتینر حاوی محموله از یک کشتی به کشتی دیگر انتقال می بابد . این مجموعه نیز قادر به حمل دریایی به روش cross stuffingg برای مشتریانی که تمایل به صدور مجدد بارنامه با شرایط درخواستی و مورد نظر خود دارند, می باشد.

حمل و نقل دریایی کالا به روش (ترانشیپ) Transshipment

گروه پترو هرمز همچنین قادر به حمل و نقل دریایی کالا به روش ترانشیپ , حمل و نقل دریایی کالا از طریق تغییر کشتی می باشد, برای بنادری که امکان حمل دریایی کالا از آنجا به صورت مستقیم مهیا نمی باشد , را دارد. جریان انتقال غالباً با تخلیه و بارگیری مجدد کالا همراه است.

حمل و نقل دریایی کالا به روش (چارترینگ)  Chartering

گروه پترو هرمز برای حمل و نقل دریایی کالاهایی که به صورت حجیم می باشند و بارهایی که بدون هیچ گونه بسته بندی وارد کشتی می گردند,  نظیر  آرد, گندم, شکر , پنبه و غیره تدابیری اندیشیده و قادر به حمل دریایی این کالاها به روش اجاره کشتی,  رزرو یا چارترینگ کشتی می باشد.

حمل و نقل دریایی کالا به روش گروپاژ و پروژه‌ای

گروه پترو هرمز بـا برخـورداری از امکـانات گسـترده در زمینه حمـل و نقل دریایی,  قادر به ارائه سـرویس های مطـمئن و ویژه جهـت حمـل دریایی کالا و همین طور حمل دریایی محموله‌های صـادراتی و وارداتی بـه صـورت گروپاژ و پروژه ای می باشد. همچنین قادر به حمل دریایی کـالاهای متنوع اعم از خشک، مایع و غیره را در وزن و حجم های مختلف به صـورت گـروپاژ و پـروژه‌ای از ایـران بـه سـایر نقـاط دنیـا و بالعکس را دارا می‌ باشـد.

حمل و نقل دریایی کالاهای فله (BULK)

کالاهایی فله کالاهایی هستند که بدون هیچ گونه بسته‌بندی  وارد کشتی می‌گردند. مانند آرد, شکر , پنبه , غلات ,سنگ‌آهن، سیمان، شکر، املاح معدنی، فسفات، ذغال و غیره.

حمل و نقل دریایی کالا با کانتینر یخچالی

گروه پترو هرمز قادر به ارائه خدمات یخچالی به صورت کامیون و دریایی می باشد.در خصوص حمل دریایی کالاهای فاسد شدنی نظیر ماهی , میگو و … این مجموعه دارای تجهیزات لازم و کافی در بنادر بارگیری و تخلیه می باشد.

صدور مجدد بارنامه دریایی
گروه پترو هرمز قادر به حمل و نقل دریایی کالا به روش غیر مستقیم بوده و در این حالت برای مشتریان بارنامه با شرایط درخواستی صادر خواهد گردید.

حمل نفت خام  و تولیدات تصفیه شده نفت
این ماده بخش عظیمی‌از تجارت جهانی دریایی را به خود اختصاص می‌دهد و عموما به وسیله کشتی های غول پیکر با ظرفیت بیش از یکصدهزار تن حمل و نقل می‌شود. در مراحل مختلف پالایش نفت خام‌، مشتقات متفاوتی نظیر انواع بنزین‌، گازوئیل‌، نفت سفید‌، روغن و غیره‌، به دست می‌آید.گروه پترو هرمز در زمینه حمل و ترانزیت مشتقات نفتی و پتروشیمی نیز فعال است .

 فرم استعلام حمل دریایی

پس از تکمیل فرم ذیل و بررسی کامل اطلاعات بار ، همکاران واحد حمل و ترخیص به منظور پاسخ به استعلام قیمت با شما تماس حاصل می نمایند .

نکات

  • تکمیل کادر  اطلاعات تماس به منظور دسترسی و پاسخگویی به موقع به شما مشتریان گرامی الزامی می باشد
  • ارائه HS کد کالا به منظور محاسبه هزینه های ترخیص الزامی می باشد که چنانچه نمیدانید علامت سوال بگذارید.
  • امکان بازرسی از مراحل تولید کالا در کلیه شهر های چین امکان پذیر است ، هزینه این خدمات به صورت جداگانه دریافت خواهد شد .

فرم استعلام حمل دریایی

  • مشخصات کالا

  • فایل ها را به اینجا بکشید
  • فایل ها را به اینجا بکشید
  • فایل ها را به اینجا بکشید
  • مبدا

  • مقصد

  • مشخصات درخواست کنده استعلام